zaterdag 18 februari 2012

Kipfilet met Citroen

Hallo allemaal,

Ik heb een druk weekend voor de boeg met allemaal verjaardagen, maar ik heb nu even tijd om nog een lekker recept op mijn blog te zetten...

Receptsoort: Hoofdgerecht
Dit recept is voor 4 personen
Bereidingstijd: 30 Minuten

Ingrediƫnten:
  • 3 Tenen knoflook
  • 1 Citroen
  • 2 Eetlepels olie
  • 40 Gram boter
  • 4 kipfilets
  • 3 Eetlepels peterselie
  • Zout
  • Peper

Bereiding:
Pel de de knoflook en snijd deze in dunne plakjes. Schraap met een zesteur de schil van de citroen heel dun af en snijd dit fijn. Pers 1 citroenhelft uit.
Verhit in een pan de olie en de boter op een laag vuur. Voeg de kipfilets toe en bak ze aan elke kant ca. 10 minuten. Neem de kipfilets vervolgens uit de pan en houd ze op een bord warm. Bak de knoflook 30 seconden. Voeg 2 eetlepels water, de schil en het sap van de citroen en de peterselie toe. Breng het geheel op smaak met peper en zout en verwarm het geheel 1 minuut. Verdeel het mengsel over de kip.

Dit recept is lekker met gebakken aardappels en spercieboontjes. Probeer het maar eens uit, het is erg lekker...

Laten jullie weten wat je ervan vindt?
Als je zelf een lekker recept hebt dat je wilt delen, dan ben ik altijd bereid om het op mijn blog te zetten, uiteraard met de naam van de afzender erbij...

Een culinair weekend...

Groetjes, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten