dinsdag 14 februari 2012

Pasta met Vissaus

Hallo,

Tijd voor weer een receptje. Deze komt uit een Allerhande van een hele tijd geleden en heb ik regelmatig gemaakt. Dit recept kan gewoon niet mislukken en is erg lekker. Eerlijk gezegd had ik al een tijd niet aan dit recept gedacht tot mijn zoon Wessel van tien mij van de week vroeg wanneer we weer eens pasta met die saus met vis gingen eten... Ik heb direct het recept erbij gepakt want het is erg lekker en zelfs de kinderen lusten het ondanks dat er vis in zit... Dat zegt hier in ieder geval heel wat... Van de week gaan we het zeker eten en ik wil het jullie ook niet onthouden, dus ik heb het recept maar meteen op mijn blog gezet.

Receptsoort: Hoofdgerecht
Dit recept is voor 4 personen.
Bereidingstijd: 30 minuten

Ingrediƫnten:
  • 300 gram fusilli tricolore (pasta)
  • 25 gram boter
  • 25 gram bloem
  • 250 ml melk
  • 1 visbouillontablet
  • 3 teentjes knoflook, gepeld
  • 1 kleine ui, fijngesnipperd
  • 300 gram kabeljauwfilet (diepvries), in blokjes
  • 125 gram roze garnalen
  • 125 milliliter slagroom
  • 3 eetlepels dille (vers of diepvries), fijngehakt

Bereiding:
In een pan met ruim kokend water en wat zout de fusilli volgens de gebruiksaanwijzing gaarkoken. In een pan met een dikke bodem de boter laten smelten. Roer de bloem erdoor en laat dit mengsel 2 - 3 minuten bakken, zonder dat het gaat kleuren. Al roerende eenderde van de melk erbij schenken en blijven roeren tot een dikke gebonden saus ontstaat. Doe nu scheut voor scheut de rest van de melk erbij om de saus te verdunnen. Blijf roeren tot de saus mooi glad is. Verkruimel het bouillontablet boven de saus en knijp de knoflook erboven uit. Roer nu de ui, kabeljauw en garnalen door de saus. Verwarm het geheel nog 10 minuten zachtjes tot de kabeljauw gaar is en uit elkaar valt. Roer de slagroom erdoor en warm de saus nog even goed door. Roer tot slot de dille erdoor.

Giet de pasta af en verdeel deze over 4 diepe borden. Schep de vissaus erop. Dit is recept is lekker te combineren met broccoli.

Laten jullie weten wat je er van vindt?

Eet smakelijk...

Groetjes, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten